Op 2 april jl. is op locatie Oldeslo in Duttendel het vergeet-mij-niet-pad feestelijk geopend. De opening werd verricht door de stadsdeeldirecteur van Scheveningen, Mendy van Veen.
Het vergeet-mij-niet-pad is een wandelroute met herkenbare blauwe tegels, die mensen met dementie helpt om zelfstandig een rondje te lopen. Tegelijk draagt het pad bij aan meer bewustzijn rondom dementie en stimuleert het ontmoetingen in de wijk.
De opening trok veel belangstelling. Bewoners, familieleden, medewerkers, vrijwilligers en vertegenwoordigers van de gemeente en de wijkvereniging waren aanwezig om dit moment samen te vieren. Na de officiële opening maakten de aanwezigen gezamenlijk een wandeling over het pad.
De aanleg van het pad ging hand in hand met verbeteringen in de openbare ruimte, zoals een veiligere oversteek, aangepaste stoepen en extra zitplekken langs de route. Oldael heeft aanvullend onder meer een minibieb gerealiseerd. Binnenkort worden ook informatiepanelen langs de route geplaatst.
Wij blij dat dit project in fijne samenwerking met de gemeente Den Haag, het Steunfonds Oldeslo en de wijkvereniging tot stand is gekomen.


