Klachten aanhoren

Klachten

Op grond van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is iedere zorgaanbieder verplicht een klachtenregeling te treffen voor een effectieve en laagdrempelige opvang en afhandeling van hem betreffende klachten (artikel 13, eerste lid, Wkkgz). De klachtenregeling is gericht op het bereiken van een voor de klager en de zorgaanbieder bevredigende oplossing.

Wat te doen als u ontevreden bent over de zorgverlening?

Mocht u ontevreden zijn over onze geleverde zorg, dan willen wij dat graag weten. We willen dit met u bespreken om tot een oplossing te komen.

U kunt uw onvrede of ongenoegen aan ons melden via:

Een tips- en klachtenkaart:

  • Deze kaarten zijn beschikbaar bij de receptie (Oldeslo) en in het grand café (Aelbrecht van Beijeren). U kunt de kaart deponeren in de klachtenbrievenbus op één van beide locaties.

Een gesprek met/email aan een teamleider

Een email aan info@oldael.nl

  • Uw mail wordt doorgestuurd naar de betreffende teamleider of manager.

Wat gebeurt er met uw klacht?

De betreffende teamleider of manager gaat met u in gesprek om samen een oplossing te zoeken en de ontevredenheid weg te nemen. Ook zal het betreffende team worden geïnformeerd over de klacht en over de eventuele verbeteracties, zodat de organisatie van uw klacht kan leren.

De bestuurssecretaris zal twee keer per jaar de informatie geanonimiseerd gebruiken om de klachtafhandeling te verantwoorden bij bijvoorbeeld MT, cliëntenraad, raad van toezicht, HKZ-auditor, of accountant.

Onafhankelijke ondersteuning

In de meeste gevallen komen we er samen goed uit. Mocht dat niet lukken, dan kunt u ondersteuning krijgen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir. Deze functionaris is niet in dienst van Oldael en staat volledig los van onze organisatie. De klachtenfunctionaris kan u helpen bij het opstellen van uw klacht of u hierbij begeleiden. U vindt de contactgegevens van Quasir via deze link.

Is uw klacht (met of zonder begeleiding van de klachtenfunctionaris) niet naar tevredenheid afgehandeld door Oldael? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie van Quasir. Dit is een formele, externe procedure. Oldael is aangesloten bij deze commissie, zoals bedoeld in artikel 18 van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Contactgegevens Quasir:

Telefoonnummer: 06-48 44 55 38 (ma t/ vr van 9.00 tot 17.00 uur)

Email: bemiddeling@quasir.nl

Wilt u de gehele klachtenregeling lezen? Dat kan hier.


Klachten aanhoren